今までに見た舞台の感想をつづってあります。
× [PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。 題名:KOOZA 日時:2009年6月5日16:00-18:35(途中休憩あり) 劇場:Under the Grand Chapiteau, at Randall's Island Park(NY) 料金:Cat1 95USD+手数料10USD 座席:SECTION 104 ROW AA SEAT 1 出演: 解説:(シルクドソレイユ公式サイトより) 「 クーザ 」 は 、 自分の居場所を 探し 求める メランコリックな 一匹狼 、 イノセントの ストーリーです。 「 クーザ 」 は アクロバット的パフォーマンスと道化師のアートという二つのサーカス の 伝 統を組み合わせて おり、 シルク ・ ドゥ ・ ソレイユ の原点に戻 った作品です 。 様々な どた ばた喜劇的 な ユーモアを ふんだんに取り入れながら、 人間の素晴らしさと弱さを 表現する パフォーマンスに焦点をあ てています。イノセントは、王様、ペテン師、スリ、意地悪な旅人と その飼い 犬など 、コミカルな人物に出会ながら、 旅を 続けます。この作品は、 強さと弱さ、 笑いと微笑み、混迷と調和の間で、恐怖、アイデンティティ、認識、力といったテーマを探求し てい ます。驚き、スリル、 不安 、大胆さ 、一体感にあふれた、エキサイティングで エキゾ チックな世界 を生み出します。 KOOZA tells the story of The Innocent, a melancholy loner in search of his place in the world.KOOZA is a return to the origins of Cirque du Soleil: It combines two circus traditions – acrobatic performance and the art of clowning. The show highlights the physical demands of human performance in all its splendor and fragility, presented in a colorful mélange that emphasizes bold slapstick humor. The Innocent's journey brings him into contact with a panoply of comic characters such as the King, the Trickster, the Pickpocket, and the Obnoxious Tourist and his Bad Dog. Between strength and fragility, laughter and smiles, turmoil and harmony, KOOZA explores themes of fear, identity, recognition and power. The show is set in an electrifying and exotic visual world full of surprises, thrills, chills, audacity and total involvement. 番組: Charivari The 19 artists of the House Troupe burst into action off the top of the show, combining acrobatics, rapid-fire costume changes and rebounds from three miniature trampolines set in the stage. The act highlights include human pyramids, bodies flying through the air and a "crash bash" – a daring dive into a circle of fabric inspired by the "Nalukauq," the traditional Inuit game of "Blanket Toss" and the landing mats used by firefighters. Contortion Young performers work in harmony and unison to bring a new approach to the art of contortionism. What sets this number apart is the artists' innovations in movements and position, their speed, and the way they work as a team to create tableaux of sculptural beauty. Solo Trapeze The trapeze is installed stage left to stage right – a Cirque-created innovation. But the act goes beyond the stage setting and the artist's display of physical mastery. There is drama in the personalities as she interacts with The Trickster, and that adds even more dynamic undertones to the visual thrills and delights. Unicycle Duo A twist on the classic unicycle number introduces a passenger to the action. The two performers create a pas de deux in constant motion around the stage in a combination of balance, acrobatic control, physical strength, choreographic grace and a spirit of partnership. Clowns Highwire The twin high wires criss-cross diagonally stage left to stage right at 15 and 25 feet above the stage, and the four tightrope walkers add their own tension to the 6,600 pound load on each rope. Intermission Wheel of Death KOOZA's 1,600-pound Wheel of Death rotates at heart-stopping speeds, powered only by the two artists who leap and counter-rotate in a death-defying display of fearless acrobatics and astonishing teamwork. Like the Highwire, the Wheel of Death is positioned diagonally stage left to stage right in order to break with the usual symmetry and bring the action as close as possible to the audience. The Pickpocket Hand to Hand Never losing contact, two strong, flexible performers move almost imperceptibly, assuming positions impossible without an impeccable sense of balance. The artists call on their sensitivity and powers of concentration in their quest for perfect harmony. Their act is testimony to the natural beauty of the human body. Balancing on Chairs The equipment is as simple as it gets: eight chairs and a pedestal. But in this act, the artist uses them to create a 23-foot tower on which to perform a balancing act that displays the human body at the very peak of condition and muscular control Teeterboard The Teeterboard flings artists into the air, where they execute quintuple twisting somersaults – and that's just the prelude for acrobats doing the same thing over 30 feet above the stage with double and single metal stilts strapped to their legs. 私はこのチケットを定価で買ったのですが、公演5日前になって、同じカテゴリの席で25USD! という大幅なディスカウントがシルクドソレイユから出ました。7割引なんて、、がっくしOrz 15時頃に125丁目のバス停に到着、ちょうどバスがいてメトロカードで5ドル払って劇場までGO! このバスはアアンリミッテッドカードでは支払えません。 今回はAMEXで買うとプログラムのプレゼントがあるというプロモーションがあったのでAMEXで 購入しました。これでプログラムを買わずにすむ、と思ったらもらえたのはぺらぺらの4ページ の小冊子?でした。普通のプログラムをもらえるわけじゃないのね。またがっくし Orz 通常のプログラムとDVDのセットを25ドルで販売していました。定価は42USD、売れてなさそうな 雰囲気が漂ってきました。KOOZAのオフィシャルスポンサーとしてデルタ航空、パナソニックも 名を連ねています。舞台は円形、それに合わせて後方舞台が扇型につながった形、おでん 形とでも言いましょうか。円形舞台は前面が階段でどこでも出入りできるようになっています。 舞台の高さは私の胸の辺り、最前列でも見やすいですね。舞台後方に円筒系の大道具、下 は回廊、2回はバンド、境はバルコニーになっています。カテゴリ3(一番やすい席)でしょうか、 左右客席後方はがらっとあいてます。前方こそほぼ埋まっているのですが、いままで見た中で 一番悪い入りじゃないかな。 開演20分前になってクラウンがでてきました。これからはじまりはじまり。わくわく。 番組の中で玉乗りはシルクドソレイユで初見で、玉乗りの頭の上に玉を置いて玉乗り二段重ね はなかなか。また。1幕最後の綱渡りは新しい趣向があって魅せてくれました。綱が上下に2本 渡してあります。高低差がある綱の上で同時に綱渡り。綱の上でのフェンシング、綱の上で ポールを持ってバランスしている人のうえを馬とびで越える、最後は自転車2台で肩に棒を渡して、 その上に椅子をバランスして載せてその上にたつ!など私にとっては目新しい芸ばかりでした。 2幕はじめはWheel of Death、セッティングが舞台をはみ出して私の頭上にまで来ました。ホイー ルを下から眺めることができようとは!ガード用の透明ビニールシートの下から見る感じで視界は 少々遮られるのですが、臨場感満点。ほんとに狭いところを走ってとんでいるのですね。 ピックポケットは客をひとり舞台にあげて、良い服だねー、とかいいながらキーホルダー、携帯、 時計や財布を見事に抜き取っていきます。ネクタイを気づかせないうちにとったのはびっくり、 見事なミスディレクションでした。 シーソーによるジャンプでは、2回転して肩に飛び乗る、竹馬はいて2回転、が見物でした。 ただ、全般的になんだか舞台が広く感じられる場面が多かったのです。個々の曲芸がかなり シンプルなものばかりでちんまりしています。そしてクラウンがいまひとつおもしろくない。 その割にダンスががっちりはいるかというとそんなこともなく。雰囲気を出すためのダンスやつな ぎも少ない、コスプレもないし。なんだかいまひとつの中国雑技を見ている気分でした。 18:35 に終わりバスまで走り地下鉄の駅についたのが19時、ちょうど地下鉄がきて 乗換もタイミングよく、タイムズスクエアにたどり着いたのが19時20分 次のBilly Elliotに無事間に合いました。 PR
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